Web siteniz ziyaret almıyorsa yapmanız gereken 5 şey



Yeni bir web sitesi açtınız, güzel bir tasarımı var, epey emek harcadınız, ancak bir sorun var: sitenize ziyaretçi uğramıyor! Ne yapmalısınız?

Hemen umutsuzluğa kapılmayın! İşte web sitenize ziyaretçi çekmek için yapmanız gereken 5 şey:

1. Bir içerik stratejisi oluşturun

Web sitenize ziyaretçi çekmenin en iyi yollarından biri, bir içerik stratejisi oluşturmaktır.

1.1. Bir blog oluşturun

Eğer bir blog'unuz yoksa mutlaka açın. İçerik değil, bir ürün sitesi olsanız bile bir blog'unuz olması çok önemlidir. Bu sayede örneğin sattığınız ürünler hakkında içerik girebilir, arama motorlarında görünürlüğünüzü arttırabilirsiniz.

İçeriklerinizde insanların sattığınız ürünlerle ilgili sıkça sorduğu soruları yanıtlayabilir, takıldıkları noktalara açıklık getirerek ilgi çekebilirsiniz.

Diyelim ki fotoğraf makinası satıyorsunuz. Bu ürünle ilgili insanların karşılaştığı sorunlar varsa, bunların çözümünün anlatıldığı içerikler girebilirsiniz. Ya da, sattığınız fotoğraf makinasının değişik ışık ve hava koşullarında en iyi sonuçları vermesi için yapılması gereken ayarları, ipuçlarını anlatabilirsiniz.

1.2. Düzenli içerik girin

İçerik girişi için bir plan oluşturun. Örneğin, haftada 2 içerik girmek hedefiniz olsun. Bu hedefi gerçekleştirmek için bir sonraki ya da ondan sonraki haftada gireceğiniz içerikleri önceden düşünün, gerekirse taslaklar oluşturun. Oluşturduğunuz plana sadık kalmaya çalışın.

1.3. Ürün içeriklerini özgün yazın

Pek çok web sitesi ürünlerin özelliklerini üreticinin paylaştığı şekilde aynen yayınlar. Bu noktada biraz daha yaratıcı olabilirsiniz. Örneğin, özellikleri sayıp geçmek yerine, o özelliğin ne işe yaradığını, neden bu ürünü benzerlerinden farklı kıldığını vb. anlatabilirsiniz. Özgün ürün içerikleri arama motorlarının da sitenize önem vermesini ve ön plana çıkarmasını sağlayabilir.

1.4. Uzun içerikler girin

Bir içerik girdiğiniz zaman bunun mümkün olduğunca uzun ve kapsayıcı olmasına dikkat edin. Ancak, içeriği uzun tutmak için içi boş cümlelerle doldurmayın. Özellikle de "keyword stuffing" tabir edilen, içeriğinizi anahtar kelime ile doldurmak gibi eskiden işe yarayan, ancak şu anda hiçbir işe yaramayan (üstelik tam tersi olumsuz etkisi olabilecek) taktikten uzak durun.

Ele aldığınız konuyu olabildiğince tüm yönleriyle ele almaya çalışın. O konuda insanlar neler soruyor, arama motorlarında ne tür aramalar yapıyor, bunları araştırabilirsiniz. Google'da "ilgili aramalar" kısmı size yol gösterebilir. İçeriğinizdeki alt başlıkları oluştururken "ilgili aramalar" kısmındaki arama terimlerinden ilham alabilirsiniz.

Backlinko sitesinde yayımlanan bir araştırmaya göre, Google'da ilk sayfada yer alan içeriklerin kelime ortalaması 1447 dir.

Yine Backlinko sitesinde yayımlanan bir diğer araştırmaya göre, 3000 ve üzeri kelime sayısına sahip içerikler, 1000 kelimeden kısa içeriklere göre ortalama olarak 77.2% daha fazla domain tarafından referans gösterilmektedir (backlink olarak).

1.5. Gündemi takip edin

Bulunduğunuz sektör ile ilgili gündemi ve yenilikleri takip edin. Bu sayede hem içerik girişi için yeni fikirler edinir, hem de web sitenizde güncel bilgilere yer vermiş olursunuz.

2. Anahtar kelime analizini doğru yapın

Eğer web siteniz yeni ise, anahtar kelimelerinizi doğru seçmelisiniz. İlk aşamada, web siteniz otorite kazanana kadar, zor anahtar kelimeler yerine "long tail" tabir edilen, daha fazla kelime sayısından oluşan, arama hacminin daha düşük ancak rekabetin de daha az olduğu terimleri tercih etmelisiniz.

Örneğin, "kedi maması" gibi rekabeti yüksek, dolayısıyla yeni bir web sitesi için üst sıralara çıkmanın çok zor olduğu bir anahtar kelime yerine, şu tarz long tail anahtar kelimeleri hedefleyebilirsiniz:

  • Yaşlı kediler için en uygun mamalar
  • Kısır kediler için en hesaplı mamalar
  • Midesi hassas kediler için en uygun mamalar
gibi.

Sektörünüzle ilgili anahtar kelimeler bulmak için yine Google'da "ilgili aramalar" kısmını kullanabilir, ya da "Keyword Sheeter" ya da "Uber Suggest" gibi çok kullanışlı araçları deneyebilirsiniz.

Keyword sheeter gibi araçlar, sektörünüzle ilgili long tail anahtar kelimeleri bulmakta size yardımcı olabilir.



3. İlgi çekici başlıklar oluşturun

Web sitenizdeki içerikleriniz ne kadar iyi olursa olsun, ilgi çekici başlıklar kullanmıyorsanız arama sonuçlarındaki tıklama oranı düşük kalacak, bu da arama motorlarında üst sıralara çıkmanızı engelleyecektir.

İnsanların ilgisini çekebilecek, merak uyandırabilecek başlıklar bulmaya çalışın. Ancak, bunu yaparken click-bait tabir edilen, başlığın çok ilgi çekici ancak içeriğin onunla uyumsuz ya da düşük kalite olduğu taktikten  kesinlikle uzak durun.

Başlıklarda kullanabileceğiniz, tıklama oranını artıran bazı taktikler şunlardır:

  • Başlıkta yılı geçirmek (örneğin, "En uygun kedi mamaları" yerine "En uygun kedi mamaları - 2022 güncel liste" gibi bir başlık kullanmanız tıklama oranını artıracaktır.
  • Başlıkta parantez kullanmak. Hubspot tarafından yayımlanan bir araştırmaya göre, başlıkta parantez kullanmak tıklama oranını 40%'a kadar artırıyor.
  • Başlıkta numara geçirmek. Örneğin, "En uygun kedi mamaları" yerine "10 en uygun kedi maması [2022 güncel liste]" gibi.

4. Sosyal medyada aktif olun

Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medyada kurumsal ınız yoksa açın. Sitenizde yer alan ürünleri indirimleri, blog'unuzda yer alan yazıları takipçilerinizle paylaşın.

Gönderileriniz altına yapılan yorumlara olumsuz olsalar bile mutlaka yanıt verin. Takipçileriniz mesajlarının göz ardı edilmediğini, kendileri ile ilgilenildiğini hissetmeliler. Bu sayede etkileşimleri artacak, bu da algoritmalar aracılığıyla paylaşımlarınızın daha çok kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.

5. Reklam verin

Google Ads, Facebook gibi mecralarda reklam vererek de sitenize ziyaretçi çekebilirsiniz.

Facebok, Instagram gibi sosyal medyalara verilen reklamlarda hedef kitle en ayrıntılı segmentlere kadar (yaş, cinsiyet, eğitim durumu, ilgi alanları gibi) özelleştirilebilir. Bu da reklamlarınızdan en yüksek geri dönüşü alabilmenizi sağlar.

Tam olarak nereden başlayacağınızı ya da ne tür reklam vermeniz gerektiğini bilemiyorsanız, bir ajanstan ya da Earnado uzmanlarından reklam konusunda destek alabilirsiniz.


Ceren Bayraktar

Yorumlar