Google Ads Nedir?
Google Ads, Google aracılığıyla ulaşılabilen hemen her yerde reklam yayınlamanızı sağlayan bir reklamcılık hizmetidir. Pek çok arama motoru bu hizmeti sunsa da Google’ın Türkiye’de açık ara en çok kullanılan arama motoru olması, bu hizmeti e-ticaret siteleri için daha önemli hale getirmektedir.
Google Ads sayesinde web sitenize ziyaretçi çekebilir, potansiyel müşteriler ile iletişime geçebilir ve satışlarınızı arttırabilirsiniz. Ads aracılığıyla reklamınızın ne gibi etkiler yarattığını da görebilirsiniz. Örneğin, elde ettiğiniz kazancın reklam maliyetine olan oranını görebilir ve gelecekteki reklam stratejilerinizi daha güçlü bir hale getirebilirsiniz.
Google Ads ile minimum maliyet, maksimum kazanç amaçlanır ve bu amaca ulaşmak gerçek hayattaki pazarlama taktiklerine kıyasla oldukça pratik ve hızlıdır. Google Ads reklamları arama motorunun sonuç sayfasında, haritalarda, Gmail’de, Google Play’de, YouTube’da ve web sitelerinin reklam için ayrılmış bölümlerinde gösterilir.
Google Ads İle Yeniden Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılır?
Google Ads ile yeniden pazarlama yapmanın birden fazla yöntemi vardır. Bunlar şöyle sıralanabilir:
- Geçmişteki ziyaretçilerin, farklı uygulama ve web sitelerine göz attıkları sırada reklamlarınızı gösteren standart yeniden pazarlama,
- Kullanıcıların daha önce arattığı ve görüntülediği ürünü ya da hizmeti içeren dinamik yeniden pazarlama,
- Geçmişteki ziyaretçilerin yeni aramaları esnasında reklamlarınızı gösteren arama ağına yönelik pazarlama,
- Videolarınızla etkileşime giren müşterilere herhangi bir videonun reklamlarında ağınızı hatırlatmaya yönelik pazarlama,
- Müşteri eşleştirme yöntemi ile mevcut müşterilerin verdiği iletişim bilgilerini içeren liste aracılığıyla, Google’da oturum açan kullanıcılara, farklı Google ürünlerinde reklam gösteren müşteri listesiyle yeniden pazarlama.
Google Ads Arama Ağı Reklamı Nasıl Verilir?
Google Ads arama ağı modeli, reklamlarınızı çok yüksek bir trafik hacmi olan arama sonuçları ağında göstermenizi sağlar. Satışları artırabilen, potansiyel müşterileri çekebilen ve e-ticaret sitenizdeki trafik elde etmenizi sağlayan arama ağı reklamları, alaka düzeyi yüksek bir yöntemdir. Birkaç adımda arama ağı reklamı vermek mümkündür.
Google Hesabı Oluşturmak
Arama ağı reklamı verebilmek için öncelikle Google hesabına sahip olmak gerekir.
Anahtar Kelime Seçimi Yapmak
Arama ağı reklamı, anahtar kelime sayesinde eşleşme yoluyla çalışır. Örneğin, kampanya oluştururken ancak belirlenen anahtar kelime eşleşmesi sayesinde istenen sonuca ulaşmak mümkündür.
Tam eşlemede belirlediğiniz anahtar kelime ile aynı anlamı taşıyan aramalarda reklamınız gösterilir. Sıralı eşleşmede ise reklamın gösterileceği aramalar, anahtar kelimeniz ile aynı anlamı içeren aramalardır.
Kampanya Ayarlarını Düzenlemek
Bu adımda hedef kitlenizi, bütçenizi ve reklam uzantılarınızı belirleyerek kampanyanızı geliştirebilirsiniz. Hedef belirlerken ürünü satın alabilecek, ziyaret edebilecek ve bilgi edinmek isteyebilecek kitlelere yönelmeniz daha faydalıdır.
Reklam Metni Hazırlamak
Reklamda kullanılacak olan metnin açık, net, dikkat çekici, teşvik edici ve anlaşılır olmasına dikkat edilmelidir. Metinde cazibiyet sağlamak ön planda olmalıdır. Örneğin, “ücretsiz gönderim“ ibaresinin kullanılması bile müşteri gözünde ürünü daha çekici kılmaya yetebilir.
Reklam Uzantılarını Ayarlamak
Reklam uzantıları, müşterilerle reklam üzerinden iletişim kurulmasını sağlar.Arama ağı reklamınıza ekleyeceğiniz uzantılar sayesinde, reklamınızı gören kullanıcılar sizinle iletişime geçebilir. Hedef kitlenize ve ihtiyaçlarınıza göre seçebileceğiniz uzantılar şöyledir:
- Site bağlantısı
- Mesaj
- Fiyat
- Yer
- Uygulama
- Telefon
- Potansiyel müşteri formu
- Promosyon
Google Ads Dönüşüm Kodları
Google Ads’nin en önemli özelliklerinden biri dönüşüm izlemedir. Dönüşüm izleme metodu ile reklamlarınızı görüntüleyen müşterilerin aktivitelerini görebilirsiniz.Bunun için reklamlarınıza dönüşüm izleme etiketleri, yani birtakım kodlar eklemeniz gerekebilir. Bu adımda bir profesyonelden yardım almanız önerilir.
Google Ads Görüntülü Reklam Ağı Reklamları Nasıl Verilir?
Görüntülü reklam ağına kolayca reklam verebilmeniz için reklam metni, resim ve logo eklemeniz yeterli olacaktır.
Reklamların görünümünü siz belirlemek istiyorsanız bir reklam görseli oluşturup paylaşabilirsiniz.
Reklam Vermeden Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
- Reklam verme hedefini belirlemek
- Rakiplerin durumunu incelemek
- Reklam bütçesini belirlemek
- Reklam verme hedeflerini göz önünde bulundurmak
.png)
.png)
Yorumlar
Yorum Gönder