Dijital pazarlama nedir?
Dijital pazarlama, temelinde elektronik cihaz ve cihazlar
arasında yapılan pazarlama hizmeti ve ürünü kapsayan pazarlama türüdür. Dijital
kanallar olan internet siteleri, arama motorları, sosyal medya ve mobil
uygulamalarla birlikte ortaya sunulan reklamları da kapsamaktadır.
Dijital pazarlama ekibi nasıl oluşturulur?
Dijital dünyada daha iyi bir konuma gelebilmek için bir
takım çalışmalar yapılmalıdır. Öncelikle ne yapmak istediğimize karar veremli
ve sonrasında gerekli olan ekipman ve ekip oluşturulmalıdır.
Dijital dünya da oluşturacağımız ekip içinde öncelikle
E-ticaret uzmanı, Sosyal medya uzmanı, Performans pazarlama uzmanı, Web Tasarım
Uzmanı yer almalıdır. Ekip içiresinde yer alan meslek, görevleri nedir ve nasıl
işlerle uğraşırlar bunları açıklamakla başlayalım.
E-ticaret uzmanı nedir ve görevleri nelerdir?
E-ticaret uzmanı, e-ticaret web siteleri üzerinden; ürün ve
servislerin pazarlanması, marka bilinirliğinin arttırılmasına, stok yönetim
kontrollerinin sağlanması ve dijital pazarlamanın yapılması için işlemlerini
yürütür. Eğer E-ticaret uzmanı olmak istiyorsanız, en az lise mezunu olmanız
yeterlidir. Ticaretin tüm süreçlerine hâkim olmak için; arama motoru
optimizasyonu, pazarlama ve satış, dijital pazarlama ve metin yazma gibi çok
yönlü nitelikler edinilmek gerekmektedir. Ayrıca E-ticaret uzmanının,
yeniliklere açık, alanında bilgi ve beceriye yüksek olması gerekmektedir.
E-ticaret uzmanı görevleri nelerdir?
Satış verilerini analiz etme, günlük web trafiğini ölçme ve
maksimize etme gibi tüm internet stratejilerini kontrol etmenin yanında,
e-ticaret uzmanının diğer görevleri de şunlardır;
I.
E-ticaret faaliyeti yeni başlamak isteyen
firmanın anlayışını yansıtan, hukuk kurallarına ve ticari amaçlarına uygun
yazılım sistemlerini hazırlamak,
II.
Markanın bütün dijital pazarlamayla birlikte
iletişim faaliyetlerini kurgulamak,
III.
Yeni çevrimiçi pazarlama stratejilerini
araştırmak ve geliştirmek,
IV.
Pazarlama harcamalarını önceden planlamak ve
kaynaklarını en az bütçe ile en fazla etkileşimi elde etmek için en doğru
stratejiyi geliştirmek,
E-ticaret uzmanının raporlamak, veri analizi yapmak ve iyileştirme
çalışmaları yapmak gibi daha birçok görev ve sorumlukları vardır.
Sosyal medya uzmanı, marka bilinirliğini arttırmak,
pazarlama faaliyetlerini geliştirmek ve satışları arttırmak için stratejik
planlama, uygulama ve takip etmekle sorumlu olan kişidir. Sosyal medya uzmanı
olmak isteyenler için resmi bir eğitim kriteri bulunmamaktadır. Bazı şirketler
çalışanların yazılım ve grafik tasarım programlarına hâkim olması istemektedir.
Ayrıyeten eğitim kurumlarının sosyal medya ve interaktif pazarlama konulu
sertifika programları mevcuttur.
Sosyal medya uzmanlarının öncelikli olarak, sosyal medya
mecrada anlamlı bir içerik oluşturulması ve çevrimiçi platformlar vasıtasıyla
iletilen müşteri eleştirilerini ve şikâyetleri çabuk ve hassas bir şekilde
çözebilmesi beklenir. Sosyal medya uzmanının diğer sorumlulukları ise şu
başlıklar altında toplanabilir;
I.
Günlük olarak, özgün metin, video, resim vb. çevrimiçi
içerik oluşturmak, düzenlemek ve yayınlamak,
II.
Araştırma, karşılaştırma ve kitle kimliği
analiziyle sosyal medya stratejisi oluşturmak ve uygulamak,
III.
Kötü eleştiri ve olumsuz haberlere yönelik
düzeltme yayınlamak, kriz yönetimini sağlamak,
IV.
Sosyal medya pazarlama planı, editörle takvim
oluşturmak ve uygulamak
V.
Şirket ve topluluk politikalarına dayalı olarak
sosyal medya sayfaları ve profilleri oluşturmak,
VI.
Sosyal medya demografisi ve trafiği hakkında
bilgi edinmek için analiz raporlarını incelemek, gelecekteki sonuçları olumlu
yönde etkilemek için bu bilgileri kullanmak,
VII. Marka ismini yönetmek, sosyal medya hesaplarına erişimi artırmak ve promosyonlar düzenlemek için diğer departmanlarla iş birliği yapmak,
Ve son olarak sosyal medya trendlerin hâkimiyetine sahip olmak.
Performans
pazarlama uzmanı nedir?
Pazarlama uzmanı, mevcut pazar durumunu değerlendirmek ve
aksiyon almak ile görevlidir. Markanın ya da şirketin, bulunduğu pazarları ve
müşteri portföyünü inceler. Pazarlama uzmanları, pazar payının korunması ya da
büyümesi ile ilgili çalışmaları yürütür. Bunun dışında pazarlama uzmanının
görev ve sorumlulukları şöyle sıralanır;
I.
Pazarlama ile ilgili gerekli olan şirket içi
analiz ve araştırmaları yapmak,
II.
Rakip şirketler ile ilgili analiz ve
araştırmalar yapmak,
III.
Hedeflenecek müşteri grubunu ya da bölgeyi
belirlemek,
IV.
Satış hedeflerini kontrol etmek ve bütçe ile
uyum yakalamak,
V.
Reklam ve halkla ilişkiler çalışmalarını
yürütmek,
VI. Markanın pazar payını arttırması için gerekli olan işlemleri belirlemek.
Web tasarım uzmanı nedir?
Bir şirket veya şahıssa ait web sitesinin kullanıcılara yönelik olması ve devamlı kullanıcı sağlaması için çalışmalar yapan kişiye web tasarımı uzmanı denir.
I. İlgi çeken görsel ve tasarımlar oluşturarak müşteri kendine çekmeye çalışan web tasarım uzmanının başlıca görevleri aşağıdakilerdir:
II Şahıs veya şirket adına web sayfaları
tasarlamak,
III Tasarlamış olduğu web sayfalarının sürekli
güncel olmasını sağlamak,
IV.
Web sayfalarını yayına sürmek ve güvenliklerini
test etmek
V.
Gelişen teknoloji ve trendleri takip etmek,
Ve en önemlisi özgün üretim ile oluşturduğu web sitesi
tasarımlarını analiz etmektir.

.png)

.png)
.png)
eğitiçi bir yazıydı
YanıtlaSil