Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama ekibi nasıl oluşturulur?





Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama, temelinde elektronik cihaz ve cihazlar arasında yapılan pazarlama hizmeti ve ürünü kapsayan pazarlama türüdür. Dijital kanallar olan internet siteleri, arama motorları, sosyal medya ve mobil uygulamalarla birlikte ortaya sunulan reklamları da kapsamaktadır.

Dijital pazarlama ekibi nasıl oluşturulur?

Dijital dünyada daha iyi bir konuma gelebilmek için bir takım çalışmalar yapılmalıdır. Öncelikle ne yapmak istediğimize karar veremli ve sonrasında gerekli olan ekipman ve ekip oluşturulmalıdır.

Dijital dünya da oluşturacağımız ekip içinde öncelikle E-ticaret uzmanı, Sosyal medya uzmanı, Performans pazarlama uzmanı, Web Tasarım Uzmanı yer almalıdır. Ekip içiresinde yer alan meslek, görevleri nedir ve nasıl işlerle uğraşırlar bunları açıklamakla başlayalım.





E-ticaret uzmanı nedir ve görevleri nelerdir?

E-ticaret uzmanı, e-ticaret web siteleri üzerinden; ürün ve servislerin pazarlanması, marka bilinirliğinin arttırılmasına, stok yönetim kontrollerinin sağlanması ve dijital pazarlamanın yapılması için işlemlerini yürütür. Eğer E-ticaret uzmanı olmak istiyorsanız, en az lise mezunu olmanız yeterlidir. Ticaretin tüm süreçlerine hâkim olmak için; arama motoru optimizasyonu, pazarlama ve satış, dijital pazarlama ve metin yazma gibi çok yönlü nitelikler edinilmek gerekmektedir. Ayrıca E-ticaret uzmanının, yeniliklere açık, alanında bilgi ve beceriye yüksek olması gerekmektedir.

 

E-ticaret uzmanı görevleri nelerdir?

Satış verilerini analiz etme, günlük web trafiğini ölçme ve maksimize etme gibi tüm internet stratejilerini kontrol etmenin yanında, e-ticaret uzmanının diğer görevleri de şunlardır;

        I.            E-ticaret faaliyeti yeni başlamak isteyen firmanın anlayışını yansıtan, hukuk kurallarına ve ticari amaçlarına uygun yazılım sistemlerini hazırlamak,

      II.            Markanın bütün dijital pazarlamayla birlikte iletişim faaliyetlerini kurgulamak,

    III.            Yeni çevrimiçi pazarlama stratejilerini araştırmak ve geliştirmek,

    IV.            Pazarlama harcamalarını önceden planlamak ve kaynaklarını en az bütçe ile en fazla etkileşimi elde etmek için en doğru stratejiyi geliştirmek,

E-ticaret uzmanının raporlamak,  veri analizi yapmak ve iyileştirme çalışmaları yapmak gibi daha birçok görev ve sorumlukları vardır.



 Sosyal medya uzmanı nedir?

Sosyal medya uzmanı, marka bilinirliğini arttırmak, pazarlama faaliyetlerini geliştirmek ve satışları arttırmak için stratejik planlama, uygulama ve takip etmekle sorumlu olan kişidir. Sosyal medya uzmanı olmak isteyenler için resmi bir eğitim kriteri bulunmamaktadır. Bazı şirketler çalışanların yazılım ve grafik tasarım programlarına hâkim olması istemektedir. Ayrıyeten eğitim kurumlarının sosyal medya ve interaktif pazarlama konulu sertifika programları mevcuttur.


Sosyal medya uzmanı görevleri nelerdir?

Sosyal medya uzmanlarının öncelikli olarak, sosyal medya mecrada anlamlı bir içerik oluşturulması ve çevrimiçi platformlar vasıtasıyla iletilen müşteri eleştirilerini ve şikâyetleri çabuk ve hassas bir şekilde çözebilmesi beklenir. Sosyal medya uzmanının diğer sorumlulukları ise şu başlıklar altında toplanabilir;

        I.            Günlük olarak, özgün metin, video, resim vb. çevrimiçi içerik oluşturmak, düzenlemek ve yayınlamak,

      II.            Araştırma, karşılaştırma ve kitle kimliği analiziyle sosyal medya stratejisi oluşturmak ve uygulamak,

    III.            Kötü eleştiri ve olumsuz haberlere yönelik düzeltme yayınlamak, kriz yönetimini sağlamak,

    IV.            Sosyal medya pazarlama planı, editörle takvim oluşturmak ve uygulamak

      V.            Şirket ve topluluk politikalarına dayalı olarak sosyal medya sayfaları ve profilleri oluşturmak,

    VI.            Sosyal medya demografisi ve trafiği hakkında bilgi edinmek için analiz raporlarını incelemek, gelecekteki sonuçları olumlu yönde etkilemek için bu bilgileri kullanmak,

  VII.            Marka ismini yönetmek, sosyal medya hesaplarına erişimi artırmak ve promosyonlar düzenlemek için diğer departmanlarla iş birliği yapmak,

 Ve son olarak sosyal medya trendlerin hâkimiyetine sahip olmak.

Performans
pazarlama uzmanı nedir?

Performans pazarlaması çalışmalarında, firmaların dijital mecralardaki performans analizleri, online reklam çalışmalarının yönetimi, e-ticaretteki satış miktarlarının ölçümlenmesi, web sitesi trafiğini artırma, sosyal medya analizleri yapma, abonelik veya üyelik artırma, form doldurma gibi çalışmalar gerçekleştirilir.

Pazarlama uzmanı, mevcut pazar durumunu değerlendirmek ve aksiyon almak ile görevlidir. Markanın ya da şirketin, bulunduğu pazarları ve müşteri portföyünü inceler. Pazarlama uzmanları, pazar payının korunması ya da büyümesi ile ilgili çalışmaları yürütür. Bunun dışında pazarlama uzmanının görev ve sorumlulukları şöyle sıralanır;

        I.            Pazarlama ile ilgili gerekli olan şirket içi analiz ve araştırmaları yapmak,

      II.            Rakip şirketler ile ilgili analiz ve araştırmalar yapmak,

    III.            Hedeflenecek müşteri grubunu ya da bölgeyi belirlemek,

    IV.            Satış hedeflerini kontrol etmek ve bütçe ile uyum yakalamak,

      V.            Reklam ve halkla ilişkiler çalışmalarını yürütmek,

    VI.            Markanın pazar payını arttırması için gerekli olan işlemleri belirlemek.

Web tasarım uzmanı nedir?

Bir şirket veya şahıssa ait web sitesinin kullanıcılara yönelik olması ve devamlı kullanıcı sağlaması için çalışmalar yapan kişiye web tasarımı uzmanı denir.


Web tasarım uzmanı görevleri nelerdir?

                       I. İlgi çeken görsel ve tasarımlar oluşturarak müşteri kendine çekmeye çalışan web tasarım uzmanının başlıca görevleri aşağıdakilerdir:

                     II  Şahıs veya şirket adına web sayfaları tasarlamak,

                   III Tasarlamış olduğu web sayfalarının sürekli güncel olmasını sağlamak,

    IV.            Web sayfalarını yayına sürmek ve güvenliklerini test etmek

      V.            Gelişen teknoloji ve trendleri takip etmek,

Ve en önemlisi özgün üretim ile oluşturduğu web sitesi tasarımlarını analiz etmektir.

Sonuç olarak, dijital dünyada daha iyi bir konuma gelebilmek için iyi bir dijital pazarlama ekibi oluşturulmalıdır. Her ne kadar bu ekibi oluşturmak oldukça mümkün olsa da, ekip üyelerinin kendi alanlarındaki yetenek, bilgi ve tecrübesi, işin başarısına önemli derecede etki edecektir. Bu yüzden ekibe alınacak kişilerin özenle seçilmesi çok önemlidir. Ekip üyelerini seçerken dikkat edilmesi gereken en önemli 10 kriter /veya dijital pazarlama hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için: https://www.ideasoft.com.tr/dijital-pazarlama-nedir-cesitleri-nelerdir/

Yorumlar

Yorum Gönder