İtibar yönetimi şirketlerin önem verdiği başlıca uygulamalardan biridir. Doğru yöntem ve adımlar kullanarak itibar kazanan şirketler rakiplerinden önde gelmekte ve marka bilinirliklerini etkili bir şekilde arttırmaktadır.
Bu yazımızda bakacağımız konular;
Online İtibar Yönetim Ne Demek?
Nasıl Doğru İtibar Yönetimi Yapılır?
Uygulanması Gereken Adımlar Nelerdir?
Online İtibar Yönetimi Nedir?
İnsanlar artık alışverişten sosyalleşmeye kadar bütün gündelik iş ve ihtiyaçlarını online ortamda yapabilmekte. İnternet ortamının bu denli hayatımızın merkezinde olmasının bir sonucu da şirketler arası rekabet oranının çok yükselmesidir. Şirketler bu kadar rakip içinde kendi marka bilinirliklerini arttırmaya ve itibar kazanmaya çalışmaktadır. Hatta çoğu zaman itibar kazanmak paradan önde gelmektedir. Doğru itibar yönetimi şirketlerin sürekliliğini ve kalıcılığını arttırmaktadır. Bu nedenle şirketler tüm bu işleri denetlemek ve yürütmek için online itibar yönetimine ihtiyaç duymaktadır.
İtibar Kazanmanın Şirketler İçin Önemi
İtibar kazanmanın
şirketler için öneminden biraz bahsedecek olursak, bir hizmet almak istediğimiz
zaman o hizmetle ilgili kullanıcıların yorumlarına kulak vermek isteriz. Hizmet
sayfasında okuduğumuz yorumlar bizi o ürünü almaya sevk edebilir veya almaktan
vazgeçirebilir. Bu nedenle şirketler kullanıcılarının memnuniyetine önem
vermeli ve diğer müşterilerini teşvik etmeleri açısından deneyim sahibi
müşterilerini memnun etmelidir. Bu sayede o memnuniyet yayılarak şirketin
itibarını arttıracaktır.
Doğru Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır?
İnternet ortamında aramasını yaptığınız her şeyin fotoğraflı, yazılı yorumlarını bulabilirsiniz. Bu yorumların kimisinin olumlu kimisinin olumsuz olabileceğinden bahsettik. Bir şirket sahibiyseniz olumlu yorumların online itibarınızı arttıracağını, olumsuz yorumların ise şirketinizin itibarını zedeleyebileceğinizi söyleyebiliriz. Eğer doğru bir itibar yönetimi yapabiliyorsanız olumsuz yorumları olumluya çevirebilirsiniz. Bunu sağlamak için isterseniz dijital şirketlerden yardım alabilir isterseniz de kendiniz bu yönetimi sağlayabilirsiniz.
Online İtibar Yönetimi Aşamaları
*Şirket Çalışanları
İtibar Kazanımını Önemsemeli
Kurumun tüm
etik kuralları ve çalışma prensipleri yöneticiler ve çalışanlar tarafından
benimsenmelidir.
İletişim kanalları belirlenmeli ve sosyal medya üzerinden insanlarla bağ kurulmalıdır. Bireysel ve toplumsal farklılıklar göz önünde bulundurularak çevreye ve doğaya uygun içerikler paylaşılmalıdır. Yorumlara, mesajlara, sorulara hızlı ve saygı çerçevesi içerisinde cevaplar verilmelidir. Müşteri memnuniyeti önemsediğimiz konulardan biridir. Kurumsal iletişime dikkat edilmelidir.
İlginizi çekebilir: Kurumsal İletişim Nedir – Nasıl Yapılır? (Detaylı Anlatım)
*Topluma Karşı
Dürüst ve Şeffaf Olunmalıdır
Hata yapıldığında
gizlemek yerine, zararlar tazmin edilmelidir. Gerçek dışı vaatlerden uzak
durulmalıdır. Gerektiği yerde tevazu ile özür dilenmelidir.
*Sosyal
Sorumluluk Çalışmalarında Yer Alınmalıdır
Topluluk etkinliklerinde şirket sponsoru olmanın yararı olacaktır.
*Negatif Geri Bildirimler Takip Edilmelidir
Yanlış anlaşılmalar varsa düzeltilmeli, şikayetlerin nedenleri anlaşılıp çözüm yöntemleri geliştirilmelidir. İyileştirme çalışmaları yapılmalı, tehditleri fırsata dönüştürülmeli, gerekirse yasal yollarla haklar aranmalıdır. Yine de varsa olumsuz yorumlar, yeni paylaşımlar yapılarak onların altta kalmaları sağlanabilir.
*Hedef
Kitle Doğru Bir Şekilde Tanımlanmalıdır
Doğru hedef
kitleye hitap etmek kullanıcıların aradığı şeyleri rahatlıkla bulmaları için
önemlidir.
Rakiplerden öne çıkacak şekilde çalışmalar yürütülmelidir.
İlginizi çekebilir: Rakip Analizi Nasıl Yapılır? Adım Adım Anlatım




Yorumlar
Yorum Gönder