Google Ads Reklam Zaman Planlaması

Google Ads Reklam Zaman Planlaması: Vakit Nakittir!

 

Reklam Zaman Planlaması Nedir ve Niçin Kullanılır?

Google Ads’de reklamlarınız “haftanın 7 günü ve 24 saat” reklam gösterilecek şekilde ayarlanmıştır. Peki, siz reklamlarım gereksiz tıklanmasın, ben sadece belirli günlerde ya da belirli saatlerde reklamımı göstermek istiyorum derseniz? Evet, Google Ads bu ihtiyacınıza olumlu cevap vererek size reklam zaman planlaması seçeneği sunmaktadır. Siz işletmenizin stratejisine göre reklam günlerini ve saatlerini düzenleyebilirsiniz. Hatta yaptığınız planlara hedefleriniz doğrultusunda tekliflerinizin değerini artırmayı ya da azaltmayı da ekleyebilirsiniz. Reklamlarınızın dönüşümlerinizin yüksek olduğu zaman dilimlerinde teklifinizi artırıp, düşük olduğu zamanlarda ise azaltarak reklam bütçenizi en verimli şekilde yönetebilirsiniz. Sonuçta başarılı bir reklam için asgari bütçe ile azami verimi elde etmek her işletmenin en önemli hedeflerindendir.

Google Ads Reklam Zaman Planlamasını Nasıl Düzenleyeceksiniz?

Soldaki sayfa menüsünden +Diğer'i seçin ve reklam zaman planlamasına gelin. Tablodan zamanlama yapmak istediğiniz kampanyanızı seçin. Reklam zaman planlamanızı düzenlemek için kalem simgesine tıklayın. Bir zaman aralığını kaldırmak için ilgili zaman aralığının üzerine gelip “x” işareti ile kaldırın. Tarih ve saat ayarı için değiştirmek istediklerinizi tıklayıp tercih ettiğiniz değerleri girin. Reklam zaman planlamasına yeni bir tarih ve zaman eklemek istiyorsanız ekle seçeneğini tıklayın. Son olarak zaman planlamanızı kaydedin.

Planlama Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Doğru bir planlama yapmak için belirli bir süredir reklam veriyor olmalısınız. Böylelikle, hangi günlerde ve hangi saatlerde sizin performansınızın ve dönüşümlerinizin yüksek olduğunu belirleyebilen geçmiş verilere sahip olursunuz. Bu veriler doğrultusunda en verimli zaman planlamasını gerçekleştirirsiniz.

Unutmamanız gereken önemli bir detay ise anahtar kelimenizin belirlediğiniz gün ve saatlerde aranmadığı sürece reklamınızın gösterilmeyeceğidir.

Ayrıca, belirlemiş olduğunuz saat, hesabınızın bulunduğu saat dilimine göre ayarlanır. Hedef müşterilerinizin bulunduğu saat dilimine uygun olarak planlama yapmayı unutmayın. Eğer saat gece 12’den sonrayı kapsayan bir planlama yapacaksanız 12’den sonrası için 2. bir planlama yapmanız gerekir. Her iki gün ayrı bir plan olarak değerlendirilir.

Bununla birlikte, zaman planlaması hesabınızdaki her bir kampanya için ayrı ayrı düzenlenir ve reklamlarınızın en fazla 6’sı için yapılabilir. Ancak akıllı alışveriş, arama ağı ve uygulama kampanyalarıyla uyumlu değildir, planlamayı görüntülü reklam ağı kampanyalarında kullanabilirsiniz.

Son olarak, her zaman düzenli olarak verilerinizi analiz etmeyi ihmal etmeyin. Veriler doğrultusunda zaman planlamasını tekrar yapmak veya tekliflerinizi değiştirmek isteyebilirsiniz.

Veri analizi için detaylı inceleyin:  Google Search Console Nasıl Kullanılır?



Yorumlar