DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR?

 

DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR?

Dijital pazarlama, elektronik cihaz veya internet kullanılarak yapılan pazarlamadır. Bir markan, ürün veya hizmetin internet ortamında tanıtılmasını sağlar.

Gelişen teknoloji, dijitalleşen dünya beraberinde insanların, marka, ürün ve hizmetlerinin pazarlanmasında teknolojiyi daha fazla kullanmasını gerektirir. Dijital platformlar, pazarlama planlarına ve günlük hayata giderek daha fazla dâhil oldu.

 


Dijital Pazarlamanın Avantaj Ve Dezavantajları

Dijital Pazarlamanın 4 Büyük Avantajı:


  1. Daha Geniş Kitleye Erişim: Dijital pazarlamayla dünya çapında küresel geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak, çevrimiçi bir platform aracılığıyla ürünler ve hizmetler hakkında farkındalığı artırmak dijital pazarlamanın en büyük avantajlarından biridir.
  2. Kişiselleştirme: Hedef kitleyi kendine yakınlaştırmak ve hedef kitlenin gereksinimlerini karşılayan ürünle hedef kitleye yaklaşmak, markanı gücünü ve itibarı oluşturmaya yardımcı olarak hedef kitlenin markaya bağlanmasını sağlar. Dijital pazarlama, hedef kitle için özel içerik tasarlayarak kişiselleştirilmiş pazarlama için bir platform sağlar. Bu sayede hedef kitle markanın bireysel ihtiyaçlarına hitap ettiğini hisseder ve markaya bağlanır.
  3. İzlenebilir Sonuçlar: Dijital pazarlama, pazarlamacıların gerçek zamanlı olarak doğru sonuçları görmelerine yardımcı olarak varsa eksikliklerini gidermelerini sağlar.
  4. Daha İyi Katılım: Dijital pazarlama, markanın hedef kitle arasında daha iyi bir farkındalık yaratmasına, pazarını genişletmesine ve daha fazla insan tarafından tanınmasına olanak tanır. SEO hizmetini, sosyal medya yönetimini ve reklam yönetimini iyi kullanan uygun bir pazarlama stratejisi, markanın hedef kitlenin dikkatini çekmesini ve güvenilirlik oluşturmasını ve hedef kitlenin markaya bağlanmasını sağlar.

 

Dijital Pazarlamanın 4 Dezavantajı:



  1. Yüksek Rekabet: Dijital pazarlama ile küresel kitleye daha geniş bir erişim sağlanmaktadır. Bu durumu avantajlar kısmında her ne kadar avantaj olarak versek de aynı zamanda bu durum dünya çapında küresel rekabetle yüzleşmek için yetenekler oluşturmayı da beraberinde gerektirmektedir. Markayı daha fazla rakibe karşı korumak ve kampanya yürüten birçok dijital kanal arasında dikkat çekmek gibi zorlukları vardır. Bu zorlukların üstesinden gelmek de iyi bir SEO çalışması ve reklam yönetimiyle mümkündür.
  2. Beceri Gereksinimi: Dijital pazarlama faaliyetlerinin başarılı bir şekilde yürütülebilmesi için dijital platformda doğru bilgi ile uzmanlığın bir araya getirilmesi gerekmektedir. Teknolojideki düzenli gelişmelerle birlikte, herhangi bir değişikliğe hızla yanıt vermek için araçlar, platformlar, algoritmalar ve yöntemler konusunda güncel kalmak ve bu güncelliği korumak çok ama çok önemlidir. Bunu saplamanın yolu da veri odaklı dijital pazarlama sistemiyle mümkündür.
  3. Güvenlik ve Gizlilik Sorunları: Dijital platformlar daha geniş kitlelere hitap ettiği için daha fazla tehlikeyle karşı karşıyadır; daha iyi güvenlik ve daha iyi web sitesi koruması gerektirir. Veri ihlallerine ilişkin herhangi bir şikâyetin oluşmaması için dijital pazarlama stratejilerinde müşteri verilerinin korunması ve kullanılmasına ilişkin yasal sorumlulukların yerine getirilmesi gerekmektedir. Bunun için de dijital pazarlamada uzman ekiplerden yardım almak gerekir.
  4. Şikayetler ve Geri Bildirimler: Dijital ortamlardaki tüm kullanıcılar tarafından görülebilir ve erişilebilir durumda olan ürün ve hizmetler hakkındaki olumsuz yorum ve bilgiler bir kişi, ürün ya da markanın imajına ciddi şekilde zarar verebilmektedir. Bu nedenle yapılan işlemlerde hedef kitlenin analizi iyi yapılmalı, şikayet ve geri bildirimler değerlendirilmelidir.

Dijital pazarlama yöntemleri



Arama motoru optimizasyonu (SEO)

Dijital pazarlamanın avantajları 1.Maddede: daha geniş bir kitleye ulaşmanın büyük avantajını vurgulamıştık. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), arama motorlarının web sitesini taramasını ve anlamasını kolaylaştıran yöntemdir. Web sitesinin arama sonuçları sayfasında daha yüksek bir sıralamaya çıkmasına ve ardından web sitesine daha fazla trafik gelmesini sağlar.

Arama motoru pazarlaması (SEM)

Arama Motoru Pazarlaması (SEM), web sitesine trafik çekmek için kullanılan bir yöntemdir. Ücretli Arama Pazarlaması olarak da adlandırılır. İşinize uygun bağlı olarak değişen 3 farklı modeli bulunur. Bunlar: PPC (tıklama başına ödeme), TBM (tıklama başına maliyet) ve BGBM (bin gösterim başına maliyet). Bunu yaparken uzman ekiplerden yardım almanız önerilir..

İçerik pazarlaması

Dijital pazarlamanın avantajları kısmında anlattığımız 2.Madde: kişiselleştirme içerik pazarlaması yönteminde önemli bir yere sahiptir. Müşteri davranışını korumak veya etkilemek için düzenli olarak sunulması gereken ilgili içeriğin geliştirilmesi, içeriğin güncellenmesi içerik pazarlamasının temelini oluşturmaktadır. İçerik pazarlaması, tüketicilerin elde tutulmasına, yenilerinin edinilmesine ve güçlü bir markanın geliştirilmesine yardımcı olan önemli bir pazarlama faaliyetidir.

Veriler ile dijital pazarlamada ne yapmanız gerektiğini belirleyen ve uygulayan bir sistem için EARNADO’yu ziyaret edebilirsiniz.

 

Yorumlar