DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR?
Dijital pazarlama,
elektronik cihaz veya internet kullanılarak yapılan pazarlamadır. Bir markan,
ürün veya hizmetin internet ortamında tanıtılmasını sağlar.
Gelişen teknoloji, dijitalleşen dünya beraberinde
insanların, marka, ürün ve hizmetlerinin pazarlanmasında teknolojiyi daha fazla
kullanmasını gerektirir. Dijital platformlar, pazarlama planlarına ve günlük
hayata giderek daha fazla dâhil oldu.
Dijital Pazarlamanın
Avantaj Ve Dezavantajları
Dijital
Pazarlamanın 4 Büyük Avantajı:
- Daha
Geniş Kitleye Erişim: Dijital pazarlamayla dünya çapında küresel geniş bir müşteri
kitlesine ulaşmak, çevrimiçi bir platform aracılığıyla ürünler ve
hizmetler hakkında farkındalığı artırmak dijital pazarlamanın en büyük
avantajlarından biridir.
- Kişiselleştirme: Hedef
kitleyi kendine yakınlaştırmak ve hedef kitlenin gereksinimlerini
karşılayan ürünle hedef kitleye yaklaşmak, markanı gücünü ve itibarı
oluşturmaya yardımcı olarak hedef kitlenin markaya bağlanmasını sağlar.
Dijital pazarlama, hedef kitle için özel içerik tasarlayarak
kişiselleştirilmiş pazarlama için bir platform sağlar. Bu sayede hedef
kitle markanın bireysel ihtiyaçlarına hitap ettiğini hisseder ve markaya
bağlanır.
- İzlenebilir
Sonuçlar: Dijital pazarlama, pazarlamacıların gerçek zamanlı olarak doğru
sonuçları görmelerine yardımcı olarak varsa eksikliklerini gidermelerini
sağlar.
- Daha İyi
Katılım: Dijital pazarlama, markanın hedef kitle arasında daha iyi bir
farkındalık yaratmasına, pazarını genişletmesine ve daha fazla insan
tarafından tanınmasına olanak tanır. SEO hizmetini, sosyal medya
yönetimini ve reklam yönetimini iyi kullanan uygun bir pazarlama
stratejisi, markanın hedef kitlenin dikkatini çekmesini ve güvenilirlik
oluşturmasını ve hedef kitlenin markaya bağlanmasını sağlar.
Dijital Pazarlamanın
4 Dezavantajı:
- Yüksek
Rekabet: Dijital pazarlama ile küresel kitleye daha geniş bir erişim
sağlanmaktadır. Bu durumu avantajlar kısmında her ne kadar avantaj olarak
versek de aynı zamanda bu durum dünya çapında küresel rekabetle yüzleşmek
için yetenekler oluşturmayı da beraberinde gerektirmektedir. Markayı daha
fazla rakibe karşı korumak ve kampanya yürüten birçok dijital kanal
arasında dikkat çekmek gibi zorlukları vardır. Bu zorlukların üstesinden
gelmek de iyi bir SEO çalışması ve reklam yönetimiyle mümkündür.
- Beceri
Gereksinimi: Dijital pazarlama faaliyetlerinin başarılı bir şekilde
yürütülebilmesi için dijital platformda doğru bilgi ile uzmanlığın bir
araya getirilmesi gerekmektedir. Teknolojideki düzenli gelişmelerle
birlikte, herhangi bir değişikliğe hızla yanıt vermek için araçlar,
platformlar, algoritmalar ve yöntemler konusunda güncel kalmak ve bu
güncelliği korumak çok ama çok önemlidir. Bunu saplamanın yolu da veri
odaklı dijital pazarlama sistemiyle mümkündür.
- Güvenlik
ve Gizlilik Sorunları: Dijital platformlar daha geniş kitlelere
hitap ettiği için daha fazla tehlikeyle karşı karşıyadır; daha iyi
güvenlik ve daha iyi web sitesi koruması gerektirir. Veri ihlallerine
ilişkin herhangi bir şikâyetin oluşmaması için dijital pazarlama
stratejilerinde müşteri verilerinin korunması ve kullanılmasına ilişkin
yasal sorumlulukların yerine getirilmesi gerekmektedir. Bunun için de
dijital pazarlamada uzman ekiplerden yardım almak gerekir.
- Şikayetler
ve Geri Bildirimler: Dijital ortamlardaki tüm kullanıcılar tarafından görülebilir ve
erişilebilir durumda olan ürün ve hizmetler hakkındaki olumsuz yorum ve
bilgiler bir kişi, ürün ya da markanın imajına ciddi şekilde zarar
verebilmektedir. Bu nedenle yapılan işlemlerde hedef kitlenin analizi iyi
yapılmalı, şikayet ve geri bildirimler değerlendirilmelidir.
Dijital
pazarlama yöntemleri
Arama motoru optimizasyonu (SEO)
Dijital pazarlamanın avantajları 1.Maddede: daha geniş bir kitleye ulaşmanın
büyük avantajını vurgulamıştık. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO),
arama motorlarının web sitesini taramasını ve anlamasını kolaylaştıran
yöntemdir. Web sitesinin arama sonuçları sayfasında daha yüksek bir sıralamaya
çıkmasına ve ardından web sitesine daha fazla trafik gelmesini sağlar.
Arama motoru pazarlaması (SEM)
Arama Motoru Pazarlaması (SEM), web
sitesine trafik çekmek için kullanılan bir yöntemdir. Ücretli Arama Pazarlaması olarak da adlandırılır. İşinize
uygun bağlı olarak değişen 3 farklı modeli bulunur. Bunlar: PPC (tıklama başına
ödeme), TBM (tıklama başına maliyet) ve BGBM (bin gösterim başına maliyet).
Bunu yaparken uzman ekiplerden yardım almanız önerilir..
İçerik
pazarlaması
Dijital pazarlamanın avantajları kısmında anlattığımız
2.Madde: kişiselleştirme içerik
pazarlaması yönteminde önemli bir yere sahiptir. Müşteri davranışını korumak
veya etkilemek için düzenli olarak sunulması gereken ilgili içeriğin
geliştirilmesi, içeriğin güncellenmesi içerik pazarlamasının temelini
oluşturmaktadır. İçerik pazarlaması, tüketicilerin elde tutulmasına, yenilerinin
edinilmesine ve güçlü bir markanın geliştirilmesine yardımcı olan önemli bir
pazarlama faaliyetidir.
Veriler ile dijital pazarlamada ne yapmanız
gerektiğini belirleyen ve uygulayan bir sistem için EARNADO’yu
ziyaret edebilirsiniz.


.png)

Yorumlar
Yorum Gönder