Başarılı Reklam Metni Nasıl Yazılır?

Başarılı Reklam Metni Nasıl Yazılır?

başarilireklammetni

Reklam metinleri, medya üretimi sektöründe; ürün, hizmet veya markanız için hazırladığınız video reklamların sesli anlatımında kullanılacak metinlerdir. Reklam metninin amacı, tüketicilere bir ürün veya hizmeti satmak için gereken bilgiyi vermektir. İyi bir bilgi, tüketicilerin oldukça dikkatini çeker, marka bilinirliği yaratır ve izleyiciyi reklamı yapılan ürünü veya hizmeti satın almaya teşvik eder. Bu da bu sektörde oldukça önemli bir yer taşır. Reklamların çoğu 15 ile 30 saniye arasında değişir yani aslında oldukça kısadır. O sebeple bir reklam metni yazarken, kelimeleri uzatmak için fazla zamanınız olmaz ve fazla yazı izleyenlerin odağını bozar. Kısaca dikkat çekmesi için az ve öz olmalıdır.


Reklam metinlerinin yazılması için anlaşılan ajans, müşteriden alacağı detaylı brief doğrultusunda markanın vermek istediği mesaj ve hissettirmek istediği duyguya yönelik, uygun olacak farklı tarzlarda örneğin kurumsal anlatım, masalsı anlatım vs. gibi bir metin hazırlar ve müşterinin beğenisine sunar. Metinlerde önemli olan, ürün, marka veya hizmetin reklam filmi ya da radyo spotunda vurgulanması gereken kısımlarının en kısa şekliyle yazılması olacaktır.




 Kurgu kısmında ise görsellik ve ses de eklenerek desteklenir. Televizyon reklamlarında çok fazla yer verilen konuşmalar, jestler ve mimikler ürün hakkındaki detaylandırmalara yer verilmektedir. Kısa zamanda çok kişiye hitap eden bir reklam metininde reklamın içeriği ve metnin uzunluğu reklamı oluştururken etkilendiği noktalardır. Yapılacak tanıtım videolarında ürünün çarpıcı yönleri öne çıkarılıp reklama dahil edilerek 20 saniye kadar süren reklam metinleri hazırlanır.

Reklam Metni Yazılırken Kullanılan Dil Nedir?


Dikkat çekici izleyiciye enteresan gelen, satışa yönelik bir reklam metni hazırlamak çok kolay değildir. Ürünün hazırlanma sebebi, işlevi, kitlesi hesaba katıldığında anlamlı bir reklam metni ortaya çıkartılabilir.

Bir market reklamı yapılacaksa halkın kullandığı dile yönelik göndermeler yapılmalı, çocuk ürünlerinin olduğu bir reklam ise çocukların dünyasına uygun olan kelimeler kullanılan kelimelerle bir metin oluşturulmalıdır. Reklam metni yazma aşamasında kullanılan dil, ürün ya da hizmet türü belirlenerek diyalog, monolog halinde de yazılabilmektedir.

Etkili Ve Başarılı Bir Reklam Metni Nasıl Yazılır?



Dil Kullanımı:  Kullandığınız dilde bağlaçlar, sözcük yinelemeleri kullanmamanız verilen mesajı doğru iletebilmeniz açısından iyi bir başlangıç olacaktır. Bunun yerine pazarlayacağınız ürünün niteliklerine uygun sıfatlar eklemeniz daha mantıklı olacaktır. Örneğin; Flaş, flaş, flaş ya da desen desen elbiseler diyemezsiniz. Bunun yerine farklı desenli elbiseler diyebilirsiniz.

Alışverişi Arttırma: Alışveriş canlılığı için mağazanın bulunduğu yere uzantı ekleyerek gelen müşterilere yol tarifi vererek mağazanın daha fazla kişi tarafından ziyaret edilmesini sağlayabilirsiniz. Arama uzantısı ekleyerek haritada bulunan işletmenizi  bulamayan kişilerin işletmenize daha kolay ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Fiziki mağazanın bulunduğu noktaya mesai saatleri içerisinde eklenen reklamlara Arama Uzantısı ve Mesaj Uzantısı ekleyerek sipariş vermek isteyen kullanıcılara reklamları görmelerini sağlayabilirsiniz. 

Anahtar Kelime: Az maliyetle çok müşteri kazanmanın yolları şunlardır;

  • Anahtar kelimeler ve reklam metni birbiriyle eşleşiyor mu?
  • Reklam göstermiş olduğunuz ürünün niteliklerine reklam metninde yer verildi mi?
  • Kullanıcıların genel sayfaya değil de direk aranılan ürüne ulaşması mümkün mü?
  • Teknolojiden faydalanın.
  • Reklamlarınıza anahtar kelimeler ekleyin.
  • Geri sayım özelliği ekleyin.
  • Kampanyaları öne çıkarın. 

Ve son olarak da tabi ki etkileyici ve ilgi çeken ifadeler kullanmalısınız Bu ifadeleri kullanırken öne çıkarmak istediğiniz değer hangisi önce bunu belirlemelisiniz. Örneğin Öne çıkarmak istediğiniz kıyaslama ise en uygun, rakipsiz, eşsiz ve görülmemiş gibi ifadeler kullanabilirsiniz ya da öne çıkarmak istediğiniz kalite ise etkili, sınır tanımayan, cazip, inanılmaz, leziz, başarılı gibi ifadeler kullanarak destekleyebilirsiniz.

İlginizi çekebilir: Reklam Ajansları- Başarılı Çalışmalar (Detaylı Anlatım)



Bu ifadeleri kullanırken vaat edilen değerler ile örtüşüyor olması çok önemlidir. Bu sebeple yerine ve doğru kullanım gerektirir.

İlginizi Çekebilir: 10 Yaratıcı Pazarlama Tekniği

 Müşterileriniz İçin Eylem Çağrısı:

Fiyatlandırma, iletişim bilgileri ve ürün bulunabilirliği ile reklamı sonlandırabilir, izleyicilere ne yapması gerektiğini açıkça belirten bir eylem çağrısı ekleyebilirsiniz. Örneğin mağazalarınıza yönlendirebilir veya ürün incelemeleri ve indirmeler için web sitenize yönlendirebilirsiniz. Unutmayın tüm reklamların son amacı, insanları bir tür karara bağlamaktır, bu nedenle reklamlarınızda insanların izlemek istedikleri sahneleri kullanın ve daha sonra ne yapmaları gerektiğini bilen insanlarla reklamınızı sonlandırın.

Sonuç olarak, Google ADS'de verilen reklamları, insanlar izlemek istemiyorsa asla etkili olmaz. Reklamlarınızı gerçekten işe yarayacak bir araç olarak kullanmak istiyorsanız çok sağlam bir içeriğe ve merak uyandıran bir sona ihtiyacınız var. Bunlardan herhangi biri ile ilgili yardım almak istiyorsanız, yorumlarda bana bildirebilirsiniz.

Yorumlar