Web Analitiği Nedir?
Web Analitiği İki Ana Kategoriden Oluşur
Off-site Web Analitiği: Ziyaretçilerin potansiyelini, davranışlarını,
aktiviteleri üzerine verileri kendi siteleri haricindeki yerlerden toplamaktır.
(Sosyal medya, arama motorları, forumlar). Bu veriler üzerine analiz yapılarak
iyileştirmeler sağlanabilir.
On-site Web Analitiği: Şirketlerin internet sitelerinin nasıl performans
gösterdiğini ölçmek için yapılan analizlerdir. Örnek vermek gerekirse internet
sitenizin iki farklı bölümünden trafik çekiyorsunuz. Bunlardan ilki sitenin ana
sayfası olsun, diğeri de sitenin hakkında bölümü olsun. Hangi kısma daha çok trafik çektiğinizi, hangi
kısımda ziyaretçiler daha uzun kaldığını ölçebilirsiniz.
Web Analitiği için Google Analytics Şart
Önemli ve herkesin kullandığı bir web analizi aracı diyebilirim. Bu
aracı kullanarak web sitesine gelen
trafiği, davranışları ve dönüşümleri analiz edebilirsiniz. Aynı zamanda ne
kadar görüntülendiğini, kaç farklı kişinin ziyaret ettiğini ve ortalama ne
kadar sitede kaldığını, tekrar ziyaret eden kişileri, sayfa açıldıktan sonra hemen
kapatıp kapatmadığını(bounce rate) izleyebilirsiniz. Google Analytics'in
yanında kullanabileceğiniz diğer önemli araçlar ise şunlardır: Adobe Analytics,
Mixpanel, Matomo, Statcounter, Yandex Metrica, Amplitude, Baudi Analytics,
Hubspot
Web Analitiği Süreci Nasıl İşler
Öncelikle bazı hedefler koymak bu işin ilk adımlarından biri olmalıdır.
Örneğin biz burada marka bilinirliğini
artırmak için yeni ziyaretçiler çekmek hedefini koyarak örnek üzerinden
ilerleyelim. Hedefleri koyduktan sonra hedefe yönelik veriler toplamak ve bu
verileri analiz ederek sürece devam etmemiz gerekiyor. Marka bilinirliği
örneğinden devam edecek olursak eğer bu aşamada sitenize çektiğiniz
ziyaretçilerin kimler olduğunu, demografik yapılarını, ilgi alanlarını, markanızla ne kadar ilgili ziyaretçiler olduğunu
bazı analitik araçlarını kullanarak bu tarz verileri topladık. Markanızı
biliyor mu daha önceden sitenizden dönüşüm sağlamış mı? İlgi alanları ve
demografik yapıları markanızla ilişkili mi? Markanızı daha önce duymayan ama
potansiyel olabilecek kaç tane ziyaretçi sitenizi ziyaret etmiş? Ya da sitenize
ziyaret eden kişilerin çoğu zaten markanızı biliyor mu? Bütün bu sorulara cevap
bularak kampanyanızı optimize edebilirsiniz. Çünkü ana hedefimiz marka
bilinirliğini artırmak olduğu çok daha geniş bir kitleye ulaşmak ana hedefimiz
olmalı. Geliştirdiğimiz stratejileri deneyerek ve uygulayarak verimliliği
ölçmek sürecimizin son aşaması olacaktır. Böylelikle nasıl hedefler koyarız ve web
analitiğini kullanarak nasıl analiz ederiz ve verimliliği nasıl artırırız adım
adım incelemiş olduk.


.png)
.png)
Yorumlar
Yorum Gönder