7 Adımda Harekete Geçirici Mesaj (CALL TO ACTİON)-Örneklerle
Nedir bu call to action, hadi şimdi bunu öğrenen sınırlı sayıda kişiden bir ol!
Gelin şimdi 7 adımda CTA'yı öğrenelim.
CTA Nedir?
CTA müşterileri harekete geçirici genellikle kısa ve emir içeren mesajlardır.
Ne İçin Kullanılır?
CTA, bir sitenin sürekli kullanıcılar edinebilmesi için oldukça önemlidir. CTA özellikle de e-ticaret sitesi ise daha da önemlidir. Bu sitelerin varlığı yaptıkları satışlara bağlıdır.
Etkili CTA Nasıl Oluşturulur?
CTA' nın eski bir yöntem olması dolayısıyla kullanıcılar çok gördüğü mesajlardan sıkılmıştır. Bu noktada harekete geçirici etkiyi korumak için yaratıcı ve araştırmacı olmalıyız. Trendleri takip etmeli ve tasarımlarımızı özenli tutmalıyız. Hadi gelin şimdi CTA nasıl oluşturulurmuş ayrıntılarıyla gruplandıralım.
Duygu veya Ünlem içeren sözcükler
Kullanıcıların sıkıldığı düz satın al, sipariş ver, kayıt ol tarzı mesajlar yerine içinde duyguları barındıran mesajların etkisi daha fazladır. Örneğin hemen satın al, yarın kargoda, sıcak sıcak evinde, kayıt ol kaçırma, şimdi sipariş ver vb. daha etkili mesajlardır.
Anlaşılırlık ve Güvenilirlik
Anlaşılırlık ve netlik önemlidir. Bu yüzden emir cümleleri kullanmak sizin için en doğru yoldur. Böylece kullanıcı arda kalan tartışmalı cümleler yerine sade emir cümleleriyle daha az yorulur. Güvenilirlik belki de en önemli maddedir. Çünkü insanlar kandırıldıklarını değil karlı çıktığını hissetmek ister. Kandırıldığını düşündüğü anda o müşterinin güveni geri kazanması çok zor şekilde geri gider.
Tasarım
CTA ne kadar önemliyse onu nasıl sunduğumuz da bir o kadar önemlidir. Bu yüzden tasarımlarımızı insan psikolojisi ve yatkınlıkları üzerinde düşünerek iyi tasarlamalıyız.
İlginizi çekebilir: Temel Tasarım İlkeleri Nelerdir? İyi Bir Tasarım Nasıl Oluşturulur?
CTA Ne Kadar Uzun Olmalı?
CTA birden fazla cümleden oluşabilir fakat daha etkili CTA'lar kısa ve özdür müşterisini tanır ve ona eyleme geçmek için iyi bir neden verir.
Sağladığı Yararlar Nelerdir?
- Müşteriye yol gösterir ve istediği sayfalara ulaşmasını kolaylaştırır.
- E-ticaret sitelerine taze müşteri trafiği taşır.
- Muhtemel alıcıyı, alıcıya dönüştürür.
- Sağladığı kuvvetli iletişim sayesinde müşteri memnuniyetini arttırır.
- İnstagram, facebook vb. sosyal medya sitelerinde kullanıldığında etkileşim ve beğeni kazandırır.
İlginizi çekebilir: Online Müşteri Bulurken Yapılan 10 Hata
Neden Tercih Edilir?
E-ticaret yapan firmaların neredeyse hepsi CTA kullanır çünkü mesajlar bir e-ticaret sitesi için şart olan satışların harekete geçiricisidir.
CTA Örnekleri
- %30 indirim için şimdi sipariş ver!
- Sınırlı sayıdaki kuponu kazanmak için acele et!
- Stoklarla sınırlı çantaları 99.99'a almak için acele et!
- Renk seçin, beden seçin!
- Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyin!
- İndirim kuponu kazanmak için üye ol!
- Size özel.
- Aynı gün kargo fırsatı.
- Ücretsiz kayıt ol!
- Hemen gör!
Yorumlar
Yorum Gönder